Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Once on the fringe, fake news has become mainstream. From bogus social media accounts to Russian troll factories, phony news muddies the social and political discourse, and is a threat to our democracy. This high-interest book defines fake news and reveals the people behind the spread of disinformation. This text directly correlates with state journalism standards about developing media literacy. Readers will also glimpse the future of fake news and the alarming technologies used to make it, such as face-morphing technology. This book will help readers navigate the messy world of fake news.
Mass communications --- Pragmatics --- nieuwsberichtgeving --- mediakritiek --- mediawijsheid --- journalistiek --- online nieuwsmedia
Choose an application
Wil de mensheid bedrogen worden? Je zou het haast zeggen nu we dag aan dag om de oren worden geslagen met waarschuwingen tegen nepnieuws. Wij zouden ons massaal om de tuin laten leiden door geraffineerde fantasten, die bots, facebookpagina?s en zelfs de traditionele media gebruiken om ons om de tuin te leiden. En iedereen is een willig slachtoffer. Behalve de reeds gewaarschuwde mensen die hun zorgen met u delen. Of zijn zij zélf de verspreiders van nepnieuws?Dit boek biedt helderheid. Han van der Horst laat zien hoe nepnieuws al zo oud is als de mensheid. Wie het maken en maakten en waarom ze dat doen. En dat menig groot held uit de wereldgeschiedenis een knap fabrikant van nepinformatie was. En hoe alles kon culmineren in de vloedgolf waarmee de mensheid zich nu geconfronteerd ziet. Van der Horst legt hun methodes en technieken bloot. Hij onthult hun streken en doet dat op zijn onnavolgbare wijze met veelzeggende details als ankerpunten in een glashelder en meeslepend betoog. Han van der Horst (1949) is historicus, docent en columnist. Hij studeerde aan de Universiteit van Amsterdam. Hij maakte naam met tal van boeken over de Nederlandse geschiedenis. Bron : http://www.bol.com
nieuwsberichtgeving --- Mass communications --- Fake news --- Journalistiek --- Media --- Nieuwsgaring --- 690 Media, mediarecht --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
At a time when misinformation in the media is abundant, this book explains the difficulty in nurturing students to become critical researchers and offers practical lessons that empower students to excavate information that will help them learn.• Provides easily replicated and adaptable standards-based lessons • Observes a classroom-tested research model applicable to grade levels 7–12 • Constructs a usable framework for collaboration with colleagues • Gives educators tools to advocate for the necessity of a vibrant, inquiry-based library media program
Didactics of social education --- Secondary education --- Mass communications --- nieuwsberichtgeving --- kritisch denken --- mediawijsheid --- massacommunicatie
Choose an application
Information retrieval --- Information user --- Mass communications --- nieuwsberichtgeving --- bibliotheekgebruik --- mediawijsheid --- informatievaardigheden --- United States of America
Choose an application
Mass communications --- Pragmatics --- nieuwsberichtgeving --- mediakritiek --- mediawijsheid --- journalistiek --- online nieuwsmedia --- Fake news - Juvenile literature --- Journalism - History - 21st century - Juvenile literature --- Online journalism - Juvenile literature --- Fake news --- Journalism --- Online journalism
Choose an application
In dit leerwerkboek sta je stil bij de verschillende functies van kleren. Je beschermt er jezelf mee, maar je onderscheidt je er ook mee van andere mensen. Je kleren tonen wie je bent. Maar maken de kleren de man of gaat het eerder om een wolf in schaapskleren? Er hangt immers altijd een letterlijk en figuurlijk prijskaartje aan kleren: je broek heeft misschien niet zo'n eerlijke weg afgelegd vooraleer hij in de winkel terechtkwam. Het is belangrijk om daarbij stil te staan. Dit leerwerkboek kruipt dus zeker niet in je kouwe kleren!
Didactics of religion --- zelfdoding --- leven --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- psychologie van leven en dood --- geluk --- arbeidsmarkt --- werkloosheid --- sociale economie --- levenslang leren --- biologische voeding --- consumptie --- klimaatveranderingen --- consumentengedrag --- arbeidsbelasting --- online werken --- tijdsbesteding --- flexibiliteit --- wereldgodsdiensten --- nieuwsberichtgeving --- journalistiek --- sociale media --- kleding --- mode --- Didactics of secundary education --- levensbeschouwing --- bijbelverhalen --- 485.6 --- project algemene vakken --- tijdsbeleving --- Religies --- culturen --- nieuws --- Kledij --- Eerlijke handel --- Ecologische voetafdruk --- Koopgedrag --- God --- werken --- Arbeid --- Godsdienst --- C6 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Schoolbooks - Didactic material --- 485.9 --- godsdienst --- klimaatverandering --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Mode --- Journalistieke ethiek --- Sociale media --- Mediawijsheid --- Toekomstperspectieven --- Godsbegrip --- Tijdsbesteding --- Vrijetijdsbesteding --- Voeding --- Consumptiemaatschappij --- Bijbelverhalen --- Jaïnisme --- Milieubewustzijn --- Natuurvoeding --- Arbeidsreglementering --- Rechtvaardigheid --- Rechten van de mens --- Werkloosheid --- Studeren --- Zingeving --- Zelfmoord --- Psychosociale problemen --- B-stroom --- Recreatie --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Bijbelverhaal --- Biologische voeding --- Drank --- Gezondheid --- Toekomstperspectief --- Mensenrechten --- Psychosociaal probleem
Choose an application
De afgelopen jaren is er nogal wat te doen geweest over nepnieuws in de media. Politici en managers van grote bedrijven wordt verweten dat ze doelbewust onjuiste informatie verspreiden voor eigen gewin. Maar ook individuele burgers kunnen via sociale media een groot publiek bereiken en zich te buiten gaan aan grappen, roddels en leugens die de status van nepnieuws hebben.Dit boek gaat in op twee grote oorzaken van nepnieuws: nieuwsverspreiders kunnen liegen of ze kunnen zich vergissen. Deze varianten van nepnieuws worden besproken met als belangrijkste voorbeeld wetenschappelijk nepnieuws. Vervolgens wordt ingegaan op de vraag in hoeverre nepnieuws zorgelijk is. En tot slot: hoe kunnen we ons beschermen tegen nepnieuws? Daarbij valt natuurlijk allereerst te denken aan het nauwkeurig controleren van alle nieuwsberichten.Maar we kunnen ook aan onszelf werken. We kunnen bijvoorbeeld proberen om minder goedgelovig te zijn, maar ook om vaker uit onze bubbel te komen. Als nepnieuws namelijk een probleem is, zit dat niet alleen in de onjuistheid van de informatie, maar vooral ook in hoe wij daar vervolgens mee omgaan.Eric Rassin (1969) studeerde rechten en gezondheidswetenschappen en promoveerde aan de Universiteit Maastricht. Thans verzorgt hij pro Justitia-rapportages, veelal over de betrouwbaarheid van getuigenverklaringen en bekentenissen. Daarnaast is hij bijzonder hoogleraar aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Eerder verscheen o.a. van zijn hand bij Scriptum: 'Waarom ik altijd gelijk heb. Over tunnelvisie' (6e druk). Bron : http://www.bol.com
Fake news --- Informatieverwerking --- Media --- Wetenschapsberichtgeving --- Nieuwsgaring --- Sociale media --- BPB1903 --- Média --- Diffusion de l'information --- Mediawijsheid --- širenje informacija --- Informationsverbreitung --- informationsspredning --- rozširovanie informácií --- diffusione delle informazioni --- informatieverspreiding --- információterjesztés --- dissemination of information --- teabelevi --- përhapja e informacionit --- difusão da informação --- разпространение на информация --- informationsspridning --- ширење информации --- informācijas izplatīšana --- difusión de la información --- ширење информација --- διάδοση πληροφοριών --- diseminarea informației --- tiedon jakelu --- informacijos skleidimas --- rozšiřování informací --- tixrid ta' informazzjoni --- rozpowszechnianie informacji --- razširjanje informacij --- diseminacija informacija --- информации од јавен карактер --- јавно известување --- širenje obavijesti --- disponibilizarea informației --- јавност во работењето --- informationsformidling --- Journalism --- Social psychology --- nieuwsberichtgeving --- mediakritiek --- persvrijheid --- sociale psychologie --- mediawijsheid --- perswetenschappen --- media-educatie --- mediamanipulatie --- Wetenschapscommunicatie --- scaipeadh faisnéise --- information request --- információkérés --- teabepäring --- talba għall-informazzjoni --- pedido de informação --- Auskunftsersuchen --- förfrågan om information --- informācijas pieprasījums --- žádost o informace --- prośba o informacje --- demande d'informations --- iarratas ar fhaisnéis --- искане за информация --- cerere de informații --- zahtjev za informacije --- solicitud de información --- informacijos prašymas --- Informatieverzoek --- αίτηση παροχής πληροφοριών --- anmodning om information --- žiadosť o informácie --- tietopyyntö --- richiesta di informazioni --- zahteva po informacijah
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|